Materials

Des del programa LECXIT-Lectura per a l'èxit educatiu s'han generat una sèrie de materials adreçats al voluntariat, famílies i pofessorat amb l'objectiu de facilitar la tasca de promocionar la lectura i permetre treballar la comprensió lectora dels infants.

 

Punts LECXIT

 

GRANÉ, Rita. 5 passos per fer la crida al voluntariat. Barcelona: Fundació Jaume Bofill, 2016.

Guia per coordinadors/es dels Punts LECXIT amb orientacions bàsiques per cercar i incorporar persones voluntàries.

GRANÉ, Rita. 5 passos per acompanyar les persones voluntàries. Barcelona: Fundació Jaume Bofill, 2016.

Guia adreçada als coordinadors/es dels Punts LECXIT amb indicacions per ajudar a acollir, motivar, implicar, oferir formació i suport al voluntariat LECXIT.

COSIALS, Àlex; GUINÓ, Marina; VECIANA, Paula. Feu LECXIT:10 respostes per crear un Punt LECXIT. Barcelona: Fundació Jaume Bofill, 2014.

Guia pràctica adreçada a les entitats que vulguin impulsar una rèplica del programa LECXIT on es presenten consells i recomanacions per facilitar la posada en marxa de les sessions de lectura LECXIT.

Voluntariat

 

DE LA CERDA, Maribel. Llegim i divertim-nos plegats!. Barcelona: Fundació Jaume Bofill, 2016.

Guia pel voluntariat amb idees perquè es faci del LECXIT una experiència emocionant.

PALOU, Juli; DE LA CERDA, Maribel; BADIA, Mònica; QUERALT, Enric; RAMONEDA, Amàlia.Tu també pots fer molt per la lectura!: Materials per al voluntariat. Barcelona: Fundació Jaume Bofill, 2015.

Material per al voluntariat LECXIT, amb estratègies, recursos i coneixements per reforçar les competències lectores dels infants.

ROIG, Marta. Talonari per esdevenir SUPERLECTORS. Barcelona: Fundació Jaume Bofill, 2014.

Propostes divertides i reptes simpàtics per fer de les sessions de lectura LECXIT una experiència inoblidable.

Famílies

 

GIRBÉS, Joan Carles. El mètode definitiu per tenir fills lectors: Consells i receptes miraculoses que garanteixen l'èxit escolar. Barcelona: Fundació Jaume Bofill, 2012.

Guia per ajudar pares i mares en l'engrescadora tasca de fomentar l'hàbit lector dels infants. Presenta quatre passos bàsics per transmetre, amb calma i sense angoixes, la passió lectora.

 

Professorat

BARÓ, Mònica; ALIAGAS, Cristina; GORCHS, Glòria. Com crear un ambient lector a l'escola? Barcelona: Fundació Jaume Bofill, 2013.

Una mirada nova sobre les oportunitats de treballar la lectura que ofereixen els llibres de coneixements, les pantalles dels dispositius electrònics i els còmics i àlbums il·lustrats

El projecte

Càpsula vídeo LECXIT explicat pel voluntariat

Breu audiovisual en què els/les protagonistes de LECXIT presenten el programa. 


 


 

 

¿T'agrada el nostre projecte?