Materials

Des del programa LECXIT-Lectura per a l'èxit educatiu s'han generat una sèrie de materials adreçats al voluntariat, famílies i professorat amb l'objectiu de facilitar la tasca de promocionar la lectura i permetre treballar la comprensió lectora dels infants.

 

Punts LECXIT

 

GRANÉ, Rita. 5 passos per fer la crida al voluntariat. Barcelona: Fundació Jaume Bofill, 2016.

Guia per coordinadors/es dels Punts LECXIT amb orientacions bàsiques per cercar i incorporar persones voluntàries.

 

GRANÉ, Rita. 5 passos per acompanyar les persones voluntàries. Barcelona: Fundació Jaume Bofill, 2016.

Guia adreçada als coordinadors/es dels Punts LECXIT amb indicacions per ajudar a acollir, motivar, implicar, oferir formació i suport al voluntariat LECXIT.

 

Feu LECXIT!: 10 respostes per crear un punt LECXIT (2ª edició). Barcelona: Fundació Jaume Bofill, 2020.

Guia pràctica adreçada a les entitats que vulguin impulsar una rèplica del programa LECXIT on es presenten consells i recomanacions per facilitar la posada en marxa de les sessions de lectura LECXIT.

 

DE LA CERDA, Maribel. Aprendre a acompanyar la lectura: la formació del voluntariat LECXIT pas a pas. Barcelona: Fundació Jaume Bofill, 2017.

Guia amb propostes i recomanacions per formar les persones voluntàries del programa LECXIT.

 

Voluntariat

 

DE LA CERDA, Maribel. Llegim i divertim-nos plegats!. Barcelona: Fundació Jaume Bofill, 2016.

Guia pel voluntariat amb idees perquè es faci del LECXIT una experiència emocionant.

 

PALOU, Juli; DE LA CERDA, Maribel; BADIA, Mònica; QUERALT, Enric; RAMONEDA, Amàlia. Tu també pots fer molt per la lectura!: Materials per al voluntariat. Barcelona: Fundació Jaume Bofill, 2015.

Material per al voluntariat LECXIT, amb estratègies, recursos i coneixements per reforçar les competències lectores dels infants.

 

ROIG, Marta. Talonari per esdevenir SUPERLECTORS. Barcelona: Fundació Jaume Bofill, 2014.

Propostes divertides i reptes simpàtics per fer de les sessions de lectura LECXIT una experiència inoblidable.

Famílies

 

GIRBÉS, Joan Carles. El mètode definitiu per tenir fills lectors: Consells i receptes miraculoses que garanteixen l'èxit escolar. Barcelona: Fundació Jaume Bofill, 2012.

Guia per ajudar pares i mares en l'engrescadora tasca de fomentar l'hàbit lector dels infants. Presenta quatre passos bàsics per transmetre, amb calma i sense angoixes, la passió lectora.

 

CENTELLES, Jaume. Llegir amb els fills i filles: qüestió de confiança, generositat i paciència. Barcelona: Fundació Jaume Bofill, 2020.

Orientacions per a pares i mares que els proporciona eines i recursos per treballar la lectura amb els seus fills i filles:

  • 12 propostes per promoure la lectura dels fills i filles.
  • Quins llibres escollir per als nostres fills i filles?
  • Com podem acompanyar la lectura des de casa?
  • Lectura en temps de vacances.

 

CENTELLES, Jaume.'12 propostes per promoure la lectura dels fills i filles'. Barcelona: Fundació Jaume Bofill, 2020.

Els llibres obren finestres al món. Sabíeu que la implicació de la família és un factor determinant per a l'èxit escolar? El suport que podeu oferir des de casa és afectiu, de proximitat, quotidià, de fer veure i viure la lectura com quelcom necessari per al creixement intel·lectual de totes les persones.

 

CENTELLES, Jaume. Quins llibres escollir per als nostres fills i filles?. Barcelona: Fundació Jaume Bofill, 2020.

Triar els millors llibres per als fills i filles sembla complicat, però no ho és tant si els hi feu confiança i aneu amb ells a la biblioteca o a la llibreria. Us sorprendrà la seva elecció! Potser ha fullejat o llegit determinats llibres a l'escola i els voldran tornar a tenir a les seves mans.

 

CENTELLES. Jaume. Com podem acompanyar la lectura des de casa?. Barcelona: Fundació Jaume Bofill, 2020.

Llegir, aprendre a llegir, no és fàcil, suposa un esforç considerable per als infants perquè es posen en marxa uns mecanismes mentals i físics complexos. Llegir és "comprendre", que és diferent a "dir' el que està escrit al text.

 

CENTELLES. Jaume. Lectura en temps de vacances. Barcelona: Fundació Jaume Bofill, 2020.

L'estiu és un període llarg que es considera com una aturada, un descans, una pausa educativa, però hi ha habilitats que convé continuar practicant per anar progressant en els aprenentatges. És el que passa amb la lectura: si no es practica, no s'avança.

 

Professorat

BARÓ, Mònica; ALIAGAS, Cristina; GORCHS, Glòria. Com crear un ambient lector a l'escola? Barcelona: Fundació Jaume Bofill, 2013.

Una mirada nova sobre les oportunitats de treballar la lectura que ofereixen els llibres de coneixements, les pantalles dels dispositius electrònics i els còmics i àlbums il·lustrats


DE LA CERDA, Maribel. Fent LECXIT al servei comunitari. Barcelona: Fundació Jaume Bofill, 2020.

Idees, recursos i recomanacions per als centres d’educació secundària que vulguin oferir el LECXIT com a Servei Comunitari i per al professorat que s’encarregui de desenvolupar el projecte amb l’alumnat.

El projecte

Càpsula vídeo LECXIT explicat pel voluntariat

Breu audiovisual en què els/les protagonistes de LECXIT presenten el programa. 


Vols impulsar l'èxit educatiu a través de la lectura?

Si disposes d'una hora  a la setmana i tens ganes d'implicar-te en l'educació d'un infant, t'oferim realitzar mentories lectores. Hi ha més de 250 punts LECXIT a tot Catalunya. LECXIT vol incrementar les oportunitats d'èxit educatiu de l'alumnat de primària treballant per a la millora de la seva comprensió lectora.

 


 

 

¿T'agrada el nostre projecte?