30 centres educatius repensaran els usos de la biblioteca escolar

15 Feb

D’entre les 145 candidatures rebudes, el consell de selecció de la crida ha seleccionat a 30 centres educatius que repensaran els usos de la seva biblioteca escolar.

Us deixem el llistat dels centres que participaran a la crida Biblio(r)evolució:

Escola Catalunya de Sant Cugat del Vallés

Escola Charles Darwin d’El Prat de Llobregat

Escola Charlie Rivel de l’Hospitalet de LLobregat

Escola Doctor Samaranch i Fina de Santa Margarida i els Monjos

Escola El Despujol de Les Masies de Voltregà

Escola Francesc Aldea i Pérez de Terrassa

Escola Frigolet de Porqueres

Escola Gras i Soler d’Esplugues de Llobregat

Escola Jaume Vicens Vives de Roses

Escola La Sínia de Molins de Rei

Escola Martinet de Cornellà de Llobregat

Escola Mestre Morera de Barcelona

Escola Pere IV de Barcelona

Escola Ponent de Granollers

Escola Sant Gregori de Barcelona

Escola Segimon Comas de Sant Quirze de Besora

Escola Garbí Pere Vergés d’Esplugues de Llobregat i Badalona

Institut Antoni Torroja de Cervera

Institut El Pedró de l’Escala

Institut Escola Pi del Burgar de Reus

Institut Illa de Rodes de Roses

Institut Joan d’Àustria de Barcelona

Institut Josep Mestres i Busquets de Viladecans

Institut Lluís Companys de Ripollet

Institut Mediterrània d’El Masnou

Institut Pla de l’Estany de Banyoles

Institut Príncep de Girona de Barcelona

Institut Tarragona de Tarragona

Institut Tordària de Tordera

Institut Montcau-La Mola de Matadepera

La Biblio(r)evolució enten que la bilbioteca escolar com a agent que garanteix l’equitat i l’accés dels infants més vulnerables a continguts de qualitat així com la cohesió de la comunitat educativa. I per aixó el repte que planteja a la comunitat

educativa és definir i cocrear fórmules innovadores que integrin la biblioteca escolar com un agent de transformció educativa que respongui als reptes actuals de l’educació.

Per poder fer una selecció òptima dels centres que s’endinsaran al repte de la biblio(r)evolució el comitè extern ha tingut en compte criteris com: que el repte parteixi de necessitats concretes, que contemplin la participació activa, creativa i la implicació de diversos agents de la comunitat educativa i de l’entorn, que l’equip impulsor compti amb el compromís del centre i que projectin els seus serveis i funcions de forma integrada i coordinada amb la resta del centre.

Les característiques principals del centres participant són diverses. Si ens centrem a l’etapa educativa veiem que  15 centres són d’educació infantil i primària i 15 centres de secundària o mixtes. Pel que fa a la titularitat 27 centres són públic i 3 centres concertats. Finalment  fixant-nos en el territori al que pertany cada centre es conclou que  22 centres són de la demarcació de Barcelona, 5 de Girona, 2 de Tarragona i 1 de Lleida.

 
Més informació
torna al llistat

¿T'agrada el nostre projecte?